BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

27/11/2021

Teodor Dume: ultima noapte cu tata

 Dragii mei!

Vă propun spre lectură un text drag mie: Ultima noapte cu tata

tradus în lb. Italiană de Lidia Popa!

***

Ultima noapte cu tata

autor: Teodor Dume


nu am aflat niciodată de ce tata

plângea în somn și de ce

își ținea mâinile sub cap în aceeași poziție

noapte de noapte

poate că mamei i-a șoptit

înainte de a stinge lumina

când îi cosea buzunarele

găurite de timp

de câte ori îi săream la gât

seara înainte de culcare

lăcrima și

în răstimpul dintre lacrimi

mă strângea în brațe

dar niciodată

nu mi-a spus te iubesc

îi tremurau mâinile și vocea

ori de câte ori

încerca să-mi vorbească și

deseori își schimba vorba

cu o întrebare

ai mâncat…

în ultima seară când ar fi trebuit

să-l văd cu mâinile așezate sub cap

avea mâinile încrucișate peste piept

și dormea

dimineață când am dat fuga la patul lui

să-l trag de mustață ca de fiecare dată

mama m-a așezat pe genunchi

mi-a luat capul între palmele ridate de timp

m-a privit în ochi și mi-a șoptit ca și când

tata și-ar fi continuat somnul

tatăl tău s-a dus să-l întâlnească

pe Dumnezeu

și mi-a dat de grijă să-ți spun că tu

îi vei ține locul

***

Ultima sera con mio padre

Teodor Dume

Traduzione Lidia Popa


Non ho mai scoperto perché papà

piangeva nel sonno e perché

teneva le mani sotto la testa nella stessa posizione

notte dopo notte

forse ha sussurrato a sua madre

prima di spegnere la luce

quando ha cucito le tasche

forate dal tempo

ogni volta che gli saltavo al collo

la sera prima di andare a letto

lacrima era

in mezzo alle lacrime

mi stava abbracciando

ma mai

non mi ha detto che mi ama

le sue mani e la sua voce tremavano

ogni volta

anche lui stava cercando di parlare con me

spesso cambiava idea

con una domanda

"hai mangiato…"

l'ultima notte quando avrei dovuto

vederlo con le mani sotto la testa

le sue mani erano incrociate sul petto

e stava dormendo

la mattina quando sono corso al suo letto

a tirarlo per i baffi come ogni volta

mia madre mi ha messo in ginocchio

mi prese la testa tra i suoi palmi rugosi

mi guardò negli occhi e mi sussurrò come se

mio padre avrebbe continuato a dormire

"tuo padre gli è andato incontro

a Dio"

e mi ha infastidito dirmi che "tu

prenderai il suo posto"

Niciun comentariu: