BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

22/11/2021

Tănăsescu Florin: Literatura română îi face o mare nedreptate lui Teodor Dume

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4937740626250383&id=100000434827983

Literatura română  îi face o mare nedreptate lui Teodor Dume. Cred!  


-  Ai  răspuns?  Ai scris măcar  "Mulţúmesc, Teodor Dume"?

-  Încă  nu ! 

- ? 

 -  Ai citit măcar  poeziile  din cartea  "Eu, Dumnezeu şi lacrima din colţul ochiului"? 

-  Încă nu. Încă nu toate. Doar câteva versuri. 

- ? 

- "Am  văruit casa  şi gardurile/ am întors oglinzile/ am  închis uşile/ am pus cheia sub preş/ am strigat-o pe fiica  mea/ în gând şi mai apoi pe Dumnezeu/ şi am plecat... /în urma mea/ doar un strigăt de pasăre". 

-  Şi pe mai departe  ce ai  de gând să faci? 

-  Şi în continuare voi susţine că  Literatura română  nu este dreaptă.  Şi nu va fi, câtă vreme poetul Teodor Dume nu  va fi promovat  în  manuale.  

-   De ce ? 

-   Fiindcă  Florin Mugur scria,  în urmă  cu peste trei decenii: "Şi  totuşi... Cine este Teodor Dume? Ştiu că Teodor Dume este un poet care a ajuns deja, înaintea  multora, la linia de sosire a valorii şi a calităţii scrisului".  

-   Alt argument? 

-  Gheorghe Grigurcu: "Poezia, câtă mai e pe lume, se bizuie  pe  oameni ca dumneata". Adică pe Teodor Dume.  

Şi mai am suficiente argumente.  Şi  mai ştiu că  are 33 de volume pubicate.   Că este tradus în străinătate.  Ştiu multe. 

- Spune-mi ceva nou ! 

- "Ştiu că bunătatea/ îmi  va ajuta sufletul / să ajungă la Dumnezeu/ dar nu  ştiu/ câtă şi cui să o împart..." (Teodor Dume). 


***


Scriitorul Teodor Dume  mi-a împărţit-o şi mie.  Mi-a făcut,  pentru a patra oară,  cadou, o altă carte:  "Eu,  Dumnezeu şi lacrima din colţul ochiului".    

Ştiu că un simplu "Mulţumesc!"  este prea puţin.  Dar, altceva  nu ştiu să spun sau să scriu.   

A, ba, da!  

Literatura  română  îi  face o mare  nedreptate lui Teodor Dume.  Literatura română a pus "cheia sub preş".  

În urma ei, "doar un strigăt de pasăre"... 

Cred!

Niciun comentariu: