BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

03/03/2021

Teodor Dume, poezii


 Presupunere

presupun că toate lucrurile

dintre mine şi Dumnezeu

 sunt făcute 

de mâna omului şi 

doar oamenii au chipul 

şi asemănarea lui Dumnezeu

ceea ce înseamnă  că 

şi eu sunt "dumnezeul"

lucrurilor 

dintre mine şi Dumnezeu

presupun asta 

pentru că 

ele există aşa cum 

şi Dumnezeu există 

prin mine 


îmi cer iertare 

pentru goliciunea din suflet

dar cred că cineva 

încearcă să mă şantajeze

spunându- mi că 

Dumnezeu există doar 

în mintea mea şi în mintea

acelora care 

se învârt 

în jurul păpuşilor din plastic


Sufletul ca formă

poate că nu sunt cel pe care

îl cauți şi de la care doreşt

conversații intime comune 

nici suflarea 

şi nici plăcerea 

nu le avem la fel 

ci doar inimile ca firmă 

ce ne va aminti unul de celălalt 

după fiecare trecere ìn singurătate 


şi totuş poate 

sunt pescăruşul de la malul mării 

care caută un adăpost peste noapte


Azi nu se mai moare

O să fiu Dumnezeu 

pentru o zi

tot ce vede ochiul

de la pământ ìnspre cer

ìmi aparține

o să am propriul meu cer

propria lumină şi

pripria noapte

ìntre care

ìmi vou aşeza tronul

şi rànd pe rànd 

voi muta ìntunericul

dintre oamenii 

ìn lumea fără pămànt

ape şi biserici

Moartea va fi doar un cuvânt

din poveştile cu a fost odată...

un cuvànt 

nerostit de  de gurile celor vii


nu nu ca fi cazul să îngenunchiați

şi nici să vă ìmpreunați mâinile

pentru că eu voi fi

lumina care vă ìndestulează pe toți

şi de ìnțeles ne vom ìnțelege

doar prin puterea gesturilor...


Nimic indecent...

Cànd te masturbezi

sub ultimii stropi de apă 

rămaşi ìn sita de la duş

şi mai apoi priveşti

ìnspre prezervativul neatins

este un gest pe care nu ți- l asumi

şi nimeni nu şi- l poate asuma

pentru că e ziua ta specială

cànd atracția 

se face 

ìn fața oglinżii

ori

pe mocheta din cameră

cu becul stins...

ştiu că azi

în trecere prin piață

ai cumpărat un buchet de flori

şi l- ai aşezat lângă sticla cu vin

de pe noptiera din colț

unde altàdată

ìți aşezai bilețelele găsite

ìn cutia poştală ori 

ìmpinse 

pe sub crăpătura uşii de la intrare

ştiu că azi pentru tine

e o zi specială şi nuci nu ştii

cum să- ți motivezi gestul

un gest pe care

nu ți- l asumi


pune apă la flori

ìnchide uşa şi ìntoarce- te sub duş


e doar un gest 

pe care oricum nu ți- l asumi...

Niciun comentariu: