BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

26/02/2021

Teodor Dume: Poezii

 1.

O fi fost Dumezeu ori tata


In visul meu de azi- noapte

aveam un prieten 

pe care îl chema Dumnezeu

era un Dumnezeu din

plastelină

creat

după chipul şi

asemănarea omului

cu singura deosebire că

niciodată nu îmi zicea 

nu...

făceam duş împreună

ne mângâiam şi ne rugam

 împreună

ne aşezam deodată la masă

jucam şah doar la lumina

care venea de afară

nu nu se plângea de nimic

când a fost să ne aşezăm  

pe genunchi

să- i mulțumim celui de Sus

pentru hrană şi pentru

grija de peste zi

a rămas în picioare

şi- a ridicat privirile înspre

cer 

şi a zis

Doamne nu pot 

să-ți mulțumesc pentru ceva

 ce mi-a luat dar îți

 voi mulțumi dacă 

o să- mi dai înapoi 

visul în care 

eram om 

în carne şi oase şi lăcrimam

 la fiecare atingere 

a genunchilor de pământ 

dă- mi chipul omului 

pe care 

l- ai creat după chipul şi

 asemănarea ta 

şi mai dă-mi Domne 

o bucățică de timp 

doar atât cât 

să-ţi pot mulțumi


naiv cum am fost 

i- am dat nişte haine 

ce fusese ale copilului

 din mine 

ca să- şi îmbrace corpul

 dezvelit 

în întunecimea 

ce nu- mi permitea să- l ating


dimineață 

mi- am dat seama că 

cel cu care vorbeam în vis

era tata 

plecat nu de mult din lumea

 în care 

se moare doar o singură dată

2.


Niciun comentariu: