BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

14/11/2020

Teodor Dume, carte: Anacronisme erotice / Falsificatorul de sex -III -

 Dacă prin cele peste 26 de volume publicate până acum, v-am obișnuit cu stilul dumian, iată că, voit, în Trilogia de față: (În lanul cu maci, Fluturele din spermă și Falsificatorul de sex), am deviat de la temă și m-am axat pe stările specifice unei vârste tulburi, dezvoltate într-o comunitate timidă, și poate limitată, datorită convingerilor moral-creștine. Indiferent de convingeri și moralitate adolescența poate fi definită ca pe o perioadă tulbure din viața unui individ, ba chiar o perioadă de insatisfacție și nesiguranță. Perioada de transformare fizică este un câmp tensionat cu multe frământări interioare, sau mai bine zis, este o autoizolare. Stările adolescentului sunt unice, el trăiește in universul său lăuntric ca un rege fără supuși. De aici se trage limbajul colorat dar și trăirile individualizate, uneori mult prea interiorizate, adică o luptă cu el însuși. Alteori dorința de integrare și asociere în găști devine inevitabilă, ceea ce duce la o tulburare formală de comportament. Poate că numai citind cu răbdare și uitându-vă după anii adolescenței, veți putea înțelege ceea ce am vrut să spun în această Trilogie. Evident că vă veți întreba de ce Teodor Dume a renunțat la stilul său original și binecunoscut. Ba, unii mă vor blama, din varii motive, 8 | P a g e chiar și personale, învinovățindu-mă de o „ratare” a unei scrieri erotice acceptate de canoanele genului. Greșit! „Ratarea” închipuită este de fapt o parte din viața cantonată într-un trup de adolescent fericit în lumea sa de vis. O lume în care fiecare dintre voi v-ați simțit trăind în trupul unui Făt frumos sau al unui erou dintr-o poveste interminabilă. Evident că nu am pretenția că am scris un text erotic agreat de către cei mai mulți, dar în sinea mea am scris istoria unei vieți la care nici eu nu mă voi reîntoarce vreodată și nici voi, cei care azi v-ați luat mult prea în serios rolul de adult, un adult care „ține în deget” morala creștină. Așadar, valoarea textelor din această Trilogie nu are și nici nu poate să aibă, în viziunea unora, una literară specifică genului. Valoarea acestor texte este supremă dacă o voi folosi ca element de identificare a ființei. În primele două părți din Trilogie (În lanul cu maci și Fluturele din spermă), am încercat a mă motiva și nicidecum a mă scuza, reliefând partea neînțeleasă, moral vorbind, a aceea ce numim sex sau relație sexuală. Rolul sexului, după cum se știe, nu este numai pentru împlinirea unor nevoi fiziologice, necesare. Acest aspect, al moralei creștine, din punctul meu de vedere, nu este interpretat corect deși viziunea asupra sexului ar trebui să fie una realistă. Nu o să vorbesc despre negarea acestui aspect, ci o să dau frâu liber simțămintelor pentru a putea defini, în particular, ceea ce nu s-a putut defini la timpul potrivit. Istoria, Biblia, cât și studiile făcute pe această temă, încă tabu, ne arată că sexul deține una dintre cele mai importante P a g e | 9 funcții ale corpului uman. Dar ce ne facem cu cei care încă îl mai consideră parte rușinoasă și murdară a existenței? Contrar acestor păreri, chiar Biblia ne spune că sexul este o binecuvântare. Desigur că moraliștii găsesc tot felul de „chichițe” pentru a susține acea parte „rușinoasă și murdară” a sexului. Iată de ce vin în întâmpinarea cititorului argumentând că receptivitatea individului față de sex recomandă o educație deschisă, principială, bazată pe studii și înțelegere și nicidecum pe o tăinuire (sau o nerecunoaștere a aceea ce există), în vederea unei așazise „protecții” a adolescentului sau a individului în general. Vina mea, dacă se poate considera vină, parcurgând toate textele care fac obiectul acestei Trilogii, se naște din dorința de a vă readuce în prezent acea părte din voi pe care, din varii motive, ați ținut-o departe de ochii celor mulți, poate chiar și față de voi înșivă, datorită comportamentului moral impus de părinți, dascăli, religie sau alte împrejurări. Intenția mea nu este și nici nu se vrea o scuză pentru că nu am de dat socoteală nimănui, ci se vrea mai degrabă o acceptare a „înțepăturilor” morale care probabil o să mi-le faceți fără a se ține cont de context. 

Mă întorc, totuși, la ceea ce îmi definește ființa și existența. Și o fac printr-un aforism ce-mi aparține: „Dumnezeu nu judecă, nu pedepsește, 

El doar crează posibilități și oferă înțelepciune 

în așa fel, încât 

fiecare să poată ajunge la propriul său adevăr” 

teodor dume

Niciun comentariu: