BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

04/04/2022

Teodor Dume, la 66 de ani!


Da, azi am împlinit 66 de ani! Nu știu cât e de bine, dar mi-am propus să merg mai departe, înspre 116, că doar  am valabilitatea cărții de  identitate, adică permisiunea șederii mele pe aici, până pe 4 aprilie 2072.

O să merg alături de fiica mea, Teodora Dume , de Radu Butcovan și de frumoasa mea soție, Fabiola, cărora le mulțumesc cu sufletul pentru fericirea de a mă simți iubit și protejat dumnezeiește, zi de zi!

Azi tac și în tăcere îi voi mulțumi lui Dumnezeu pentru comorile de suflet pe care mi le-a dat! Îi voi mulțumi pentru viață!

Vă iubesc pe toți și fiți siguri că din vârful acestor ani, 66, vă privesc atent pe fiecare în parte! Și asta pentru că vă am pe toți la suflet  și îmi sunteți dragi deopotrivă!

Le mulțumesc și acelora care m-au "înțepat" din umbră cu privirea chiar și atunci când stăteam de vorbă cu Dumnezeu și îi spuneam cât de mult vă iubesc pe toți!

***

66 nu e doar un număr...


Azi am decis să vorbesc doar despre mine despre anii 

ce plesnesc de culoare 

și rugină 

ca ultima suferință 

din ochii aceleia 

pe care o numim simplu mamă 

dar cum să vorbesc 

despre mine când 

în fiecare privire 

am o imagine cu mama


dimineață de dimineață coboară către mine 

ca lumina printre 

firele ierbii 

mă privește și tace 

tace și iar tace...

o privesc  și eu 

o clipă 

cred că 

a uitat de mine 

dar nu...

e doar tăcută 

ca pasărea fără aripi 

ce doar își imaginează zborul ...


din înțelesul tăcut 

al privirilor 

revăd ziua în care 

la fel de tăcută și  

îndurerată 

mi-a zis "La mulți ani!"


cuvintele trec prin mine 

ca o îmbrățișare 

și-mi numără anii rămași 

dar ce folos dacă 

nu mai am 

cui povesti...


trupul meu e încă o clepsidră și sângele curge la fel 

ca în acea zi de 

aprilie 4 

când tata 

se bucura cu patos 

la vestea că va avea un băiat


da mamă...

ia- mă în brațe și mai spune-mi încă o dată 

"La mulți ani!"

***

Tată, e 4 aprilie!


azi îți vorbesc despre

o zi de primăvară

când

toți oamenii se împlinesc

ghioceii sunt mult mai ieftini

decât în anul în care ai plecat

mama și-a înghițit ultima lacrimă

spunând că

te-a visat în livada

din spatele casei

dormeai sub prunul

pe care l-ai plantat

la nașterea mea

ai zis că

4 aprilie este ziua care

dă sens existenței tale și că

Dumnezeu te-a binecuvântat

nu știu cât de sincer

a fost cu tine

pentru că

ți-a rupt din trunchi


ce să-ți mai spun...


fotografia de pe noptiera

din camera de oaspeți

am înrămat-o în lacrimi și

va curge mereu înspre suflet

deasupra fântânii

veghează soarele

are mult prea mult

sânge în priviri

și pare trist și flămând

să mai știi că

în patul tău de două persoane

nu mai doarme nimeni


fără tine nu mai suntem noi


toate lucrurile sunt mici

întâmplător sau nu

Dumnezeu privește și tace

acum eu sunt cel care trudește

prin casă

liniștea înspăimântă


din când în când

mă urc în pod și privesc poarta

printre crăpăturile țiglei

dar să știi că

am lăsat-o întredeschisă

pentru ziua în care o să vii

să-mi spui

"La mulți ani!

Niciun comentariu: