BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

11/02/2021

Tata, AMR 3 zile...

 Pe valiza de armată a lui tata

bine pitită ìntr- un colț

al podului

de pe casa bunicii

au mai rămas câteva urme

de vopsea verde şi

o sculprură de briceag pe

o inimă ştearsă de vreme ìn

mijlocul căruia se mai putea citi

AMR 3 zile

printre alte hârtii mototolite 

prinse ìntr- o pânză de păianjen

pe singura hârtie descifrabilă

fără adresă

era scris 

te iubesc te iubesc te iubesc Ana

de aici peste tot şi până la Dumnezeu

curànd vom sta pe bordura casei

ne vom bucura unul de altul

de noi şi de Dumnezeu

sà nu plàngi

când vei auzi zgomote pe afară

şi bàtăi în uşă să ştii că voi fi eu

ajuns cu trenul de noapte


pe aici e frig de ìngheață pietrele

inima ìmi e cât o lacrimă şi

mi- e teamă să plâng

ìn buzunarul de la cămaşă

am fotografia cu tine cea ìn care

țineai mâna pe burtică  şi- mi

şopteai la ureche

pe ascuns

să nu ne audă mama

" mişcă

să ştii că va fi băiat"

ìn noaptea asta sunt un biet şi umil

caporal de schimb resembat să stau

cu arma la picior sà- i salut şi

sà- i aplaud ìn gând ostăşeşte

pe camarazii din tranşee şi

printr- o crăpătură de cer

sà vorbesc cu Dumnezeu

ìn rest

sunt bine dar

am inima blocată 

ìntre lacrimi şi o buclă de- amintiri

cu tine şi cu mama


ştiu că ìn lumea asta

nu- l voi ìntâlni pe tata şi poate cà

nici în cea de Apoi

aşi vrut să- i iau o povară şi

sà- i spun că

am mai crescut am fost ostaş

ca şi el  şi că am stat de gardă 

la trabşeea din care  a vorbit cu

 Dumnezeu


...şi aş mai fi vrut să-i soun că

mama a avut dreptate

Niciun comentariu: