BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

15/02/2021

Teodor Dume: Poezii

      Ritual                                                                                                        

Ìn lumea mea oamenii mor lent

alteori mult prea rapid

nici nu apucă să se uite

unul ìn rana celuilat şi nici

să- şi-le curețe

pentru că

lacrimile  le adâncesc tot mai mult

ìn rest

totul e ok...


cei nepregătiți să moară

se ìmbrățişează la o bere  şi 

după ìncă trei lăcrimează 

unul pe umărul celuilalt

din când în când 

ìşi scuipă flegma sub masă

tac plàng şi iarăşi scuipă câte- o 

înjurătură şi asta pentru a alunga

 moartea

şi uite aşa se uită unul ìn rana celuilalt...


     Un tren ce nu duce nicāieri...                                                               


Azi- noapte am vorbit cu Dumnezeu

l- am ìntrebat care dintre 

vagoanele trenului 

in care am urcat

 va ràmâne la peronul pentru intârziați

nu

nu mi- a răspuns

mi- am dat seana atunci că 

Dumnezeul meu e doar 

un Dumnezeu imaginar

şi tocmai ìn noaptea asta

mă pregăteam  să rămân ìn

vagonul pentru ìntârziați

pentru a mă ìntâlni cu moartea

ìn cele din urmă am adormit

ìntr- un pat improvizat

làngă fereastră

ca să pot privi din când ìn când

ìnspre capătul lumii


intre timp a venit iarna

ìn vagonul ìn care urcasem 

nu mai era nimeni

mi- am dat seama atunci că

am greşit trenul care ar fi trebuit

să mă ducă la capătul celălat al lumii


ìn ochii mei se furişease teama 

de a mă mai ìntoarce acasă


      Dispariția mea, un pact făcut cu Dumnezeu                                             


De fiecare dată când ìmi aşez mâinile

 sub cap şi ìmi lipesc pleoapele 

una de alta 

am impresia că mă pregătesc 

pentru un drum lung şi că 

trebuie să-mi pun deoparte 

aparatul de bărbierit pasta de dinți şi 

un notes ìn care 

ìmi voi nota 

datoriile lăsate ìn urmă 

factura de apă cea de curent şi 

doi lei pentru abc- ul din colț

 aş vrea ca intențiile mele 

să fie dintre cele mai bune 

să nu mă poată vorbi lumea pe la spate

 şi să mă arate cu degetul 

ca pe cerşetorul din parc 

tocmai de aceea 

am propriile mele emoții 

pentru că 

oamenii bârfesc şi ìn lipsă de altceva 

o să spună cà am dispărut subit 

şi asta pentru că fiecare 

îşi imaginează fuga ca pe o pradă 

nu nu este felul meu de a fi 

şi lucrurile nu stau chiar aşa 

dispariția mea e un pact 

pe care 

l- am făcut  cu Dumnezeu 

El este singurul care ştie 

de ce mă acuză lumea şi 

de ce am plecat ìn graba ìn care 

se pleacā doar   o singură dată 

s- a zvonit că am dat mâna cu dracù

 şi de- atunci 

vecinii 

seară de seară ìşi lasă 

o lumânare aprinsă  pe pervazul 

de la fereastră 

 în seara asta frigul  s- a întețit

 şi luminile sau stins una după alta 

doar cea din fereastra 

apartamentului  trei pâlpâie anemic 


e chiar locul din care va trebui sà plec...


.     Eu, Dumnezeu şi lacrima din colțul ochiului                                        


Ştiu că o să plec  ìn locul ìn care

 Dumnezeu ìşi prepară 

cafeaua de unul singur 

pentru o felie de pâine o să- l rog 

să mă lase seară de seară 

să- l spăl pe picioare ìnainte de culcare 

şi dacă va fi să cinăm şi să 

dormim ìmpreună  

dimineață 

mă voi preface că am visat  

şi ìi voi spune că l- am văzut incotit 

pe marginea patului  

cum din palmă imi hrànea moartea 

 cu bucăți de carne rupte din mine 

şi o să- i mai spun că 

cel care ìi ştergea lacrima 

din colțul ochiului 

eram eu

 cel de dinainte de a ne cunoaşte

Niciun comentariu: