BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

30/01/2021

Teodor Dume: Cămaşa urzită din lacrimi

 Cămaşa pe care o purtam

era cadoul primit de la mama de paşti

de fapt nici nu ştiu dacă era un cadou

ci doar durerea bunicii urzită cu lacrimi

aşa m- am gândit eu când mama 

mi- a dăruit- o în ajunul paştelui

cu ochii aplecați în pământ 

mi- a pus mâna pe creştet 

şi m- a mângâiat ìntr- un fel anume 

cum nu o mai făcuse niciodată

printre lacrimi mi- a spus

bunică- ta ar fi vrut să ți- o dea ție

după ce ai mai fi crescut 

e din cânepa topită în râul

din Luncasprie

la care te ducea de mână la scăldat

de apucat n- a mai apucat să- i facă şi lui

 ta- tu una la fel dar mi- a zis 

ca tu să o îmbraci duminica 

înainte de a se trage clopotele


nu ştiu de ce dar 

cămaşa nu am purtat- o

decât o singură dată

ci am împăturit- o în patru şi

am aşezat- o în dulap pe raftul

cu fotografia bunicii

ori de câte ori deschid dulapul

ochii mi se opresc în lacrimi

şi parcă o revăd pe bunica

ținându- mă de mână 

pe scurtătura de drum 

ce ne ducea înspre râu... 



Niciun comentariu: