BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

06/06/2020

Teodor Dume: teo, micul apaș


copil fiind
 îmi puneam pe cap o pălărie
 îmbrăcam o geacă din piele
de regulă pe cea a lui tata
 și țineam în mână un pistol  făcut
din creangă de soc
 mă ascundeam în spatele ușii  
și când apărea mama săream și...poc...poc...poc...
alteori din penele de rață căzute pe lângă cuibar
îmi făceam o coroniță și mi-o puneam pe cap
 mă dezbrăcam până la piele
 luam lingura de lemn a bunicii
 o oală din tablă zincată  și începeam să bat
 până începeau vecinii să apară pe la garduri
dar eu băteam...băteam...băteam și tot băteam...
în onoarea micului apaș - că așa îmi spunea bunica –
 aprindeam  focul  și în ritm de tobe
 înconjuram căpițele  de fân ale  vecinilor
care după un timp
păreau  locomotive cu aburi
seara înainte de culcare 
mă uitam  înspre cuiul pe care tata ținea biciul
spre ghinionul meu  deseori era gol
atunci mă ascundeam  în poalele mamii
și cu degetele mici de apaș îi mângâiam buzele

era singura strategie probată care îmi salva curul de  biciul lui tata



Niciun comentariu: