BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

31/10/2009

teodor dume: rutină

poezie 


trupul meu e o noptieră
pe care am aşezat
o veioză şi câteva cărţi
în interiorul sertarului
o carte de rugăciuni cu
câteva foi îndoite
şi o cheie

din când în când
sting veioza şi aspir
printre coperţile neatinse
de o vreme
nimeni nu se oferă să
înlocuiască accesoriile
uzate de praf

gestul devine un motiv
de a repeta toate regulile
în ordinea stabilită deşi
ştiu că şi mâine va trebui
să o iau de la capăt

întotdeauna rămâne în urmă ceva
ca o relaţie
între mine şi trup
această teamă mă va distruge
puţin câte puţin
în fiecare zi
cobor în adânc
din ochii plecaţi ai necredinţei
se prelinge o umbră

încă respir

acolo unde praful acoperă culoarea
şi devine gri am îndoit fila
ca să ştiu
până unde am ajuns

deşi uneori nu contează nimic
nici chiar dorinţa de-a avea puţină linişte

mâine va fi o a
ltă zi...

7 comentarii:

liviu ioan mureşan spunea...

un început

Liviu-Ioan Muresan

de excepţie:
"trupul meu e o noptieră
pe care am aşezat
o veioză şi câteva cărţi".
Apoi mi se pare o oarecare diluare a discursului. O explicitare a sentimentului. Dar, chiar dacă bate spre proză, chiar dacă aţi evitat metafora, ceea ce doriţi să transmiteţi rămîne la nivelul poeticului. De aceea mi-a făcut plăcere lecturarea.
LIM.

ionelia cristea spunea...

###

ionelia cristea

Primele trei strofe sunt cele mai reusite. Poemul se cam dilueaza spre sfarsit dar finalul este bun, simplu, resemnat. Ai si cateva imagini redundante:"din ochii plecaţi ai necredinţei se prelinge o umbră","praful acoperă culoarea" dar per total eu zic ca este un poem reusit.

doru emanuel iconar spunea...

''uneori nu contează''

Doru Emanuel Iconar


Ciudată asocierea trup – noptieră! Nici sertar, parcă prea puţin, nici dulap, mult prea încăpător. Doar o noptieră, un sertar, puţină lumină şi câteva cărţi. Parcă nici nu e nevoie de mai mult pentru a fi. Pentru că:
„întotdeauna rămâne în urmă ceva”.

Doru Emanuel

atila racz spunea...

un poem!!! Atila Racz

care asaza lucrurile la locul lor, asa cum mana tanara a unui batran, este nascut din suflet si cauta sufletul, pentru ca altceva nu avem ... fie ca lumea sa priceapa!

o zi buna!

veronica pavel spunea...

trupul meu e o noptieră Veronica Pavel

De la primul vers poezia capteaza. pe mine m-a luat cu ea si m-a dus pana la sfarsit si am revenit, pentru ca nu mi-a ajuns.

Frumos-frumos....

Prea putzin, 8p, dar atata am....

Vero

liviu ioan mureşan spunea...

Da Liviu-ioan Muresan

un poem bine scris, un poem ce acoperă necesitatea intimă, o dezvoltă şi o afirmă. Da, mîine va fi o altă zi, dorinţa de linişte chiar contează. Şi atitudinea autorului, de contemplare, e cu atît mai deosebită. Las cele 8 puncte. Merită mai mult.
LIM.

ion mihăilă spunea...

în interiorul sertarului.... Mihăilă Ion

Nu îmi permit să comentez faţă de maestrul Dume dar voi încerca să fac o analiză pe text, curând aşa cum am mai încercat şi în alte dăţi.
După umila mea părere este un text ce merită , măcar pentru senzaţia de bine pe care o capeţi dacă nu pentru profunzimea, pe care unii, poate din motive "genetice" nu le pot simţi vibraţia.