BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

22/05/2010

cornel ghica: land of choice

the land of choice
chillout naţional - Cornel Ghica





e dimineaţă

nimic liniştit totu-i în ţară
în mine
nimic

într-un fel
îmi beau cafeaua
jumătate zaţ
jumătate năut
îmi aprind ţigara

scrumiera aproape
nu sunt

nici liniştit
nici resemnat
sunt

un om în maieu şi-n chiloţi
cu cearcăne
nebărbierit
pregătit să se ducă

lângă mine se aşează băsescu:
„vom face reforma instituţiilor
statului
vom reforma clasa
politică
vom trăi bine”

vom muri

în faţa mea
cetăţeanul
se ridică
îşi şterge buzele
cu mâneca de la salopetă
spune:
„băsescule
d-acu’ nu mă mai interesează

nici stat
nici instituţii
nici buget
nici datorii
nici guvern
nici fmi

nimic

d-acu’
TU eşti ţinta
lupta mea e cu tine
şi familia TA

nu vreau să te omor
greşeala asta am făcut-o
cu ceauşescu

vreau doar să te...

( şi aici urmează un fragment cu pixeli albaştri care conţine cuvinte vulgare la adresa lui băsescu, udrea, boc, videanu, berceanu, blaga şi alţi fruntaşi pedelişti, fragment mult mai poetic decât toată poezia în sine, cu foarte multe metafore şi comparaţii, în care mamele, gurile şi morţii se împletesc întru slobozire şi simţire, totul pe fundalul unei manele, fragment din care am reţinut finalul)

... cu destoinicii boschetari
pe udrea
la sulina
într-o baracă
pe care să fie scris cu portocaliu
„romania, the land of choice”

iar de banii tăi
aş avea nevoie

să-mi plătesc banca
şi să-ţi ridic o puşcărie
pe viaţă

pe viaţa ta”

* * *

băsescu e nevăzut
cetăţeanul dispare
oare

aş vrea să cred

să cred că toate ăstea
se-ntâmplă

acum

* * *

e doar o halucinaţie

de foame
îmi spun

e reformă îmi spun

îmi aprind încă o ţigară

am sărit deja
peste micul dejun
şi cina de aseară

în frigider
borcanul cu bulion
a prins mucegai

e reformă
îmi tot repet

îi spun nevestei
să se re-formeze

să râdă
să fie veselă
să mă transforme-ntr-un prinţ
călare

e reformă copile
şi taci!

cornul tău şi laptele
va trebui să-l împarţi acum
cu mine

* * *

două doamne
frumos îmbrăcate
la coadă
la lumânări

„e pentru căldură
pentru lumină?

pentru vii
sau
pentru morţi?”

întreabă cea din faţă

cea din urmă
răspunde

„e pentru turişti”

Niciun comentariu: