BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

27/08/2009

TEODOR DUME: Preinfarct


poezie [ ]
(jocul cu moartea)

şi ce dacă la noapte
îmi înlocuiesc somnul
şi ies din realitate puţin

de fapt poate dau o fugă
până dincolo...

oricum nu mai am timp să
împart cu nimeni nimic
inima se încăpăţânează
să mai fie gestul
ce-mi aparţine
şi atunci
îmi îndoi genunchii
şi-n aceea porţiune de linişte
îmi desenez amintirile

ştiu că e o simplă
întrerupere înăuntru...

dar unii cred c-am murit
o nu nu nu...

sunt doar câteva rupturi
între mine şi lucruri...

moment în care Dumnezeu
suflă-n lumânare

3 comentarii:

teodor dume spunea...

jocul cu moartea

Doru Dorian David
[25.Feb.09 13:52]
Un poem de milioane maestre, Dume! n-am ce spune; totul este limpede, simplu, curat, trait indelung! Un gand bun de pe insula

marius surleac spunea...

+ flashback forward...

Marius Surleac
[28.Feb.09 22:16]
Poemul acesta e mai diferit faţă de majoritatea textelor tale Teodor, ideea de acceptare a condiţiei mult mai realistă, oarecum agresivă. Conturarea stărilor este mult mai puternică, mai vie: "inima se încăpăţânează/ să mai fie gestul"; "îmi îndoi genunchii"; mai expresivă: "îmi desenez amintirile".

Cred totuşi că strofa "dar unii cred c-am murit/ o nu nu nu..." e mult prea explicativă şi scade din tăria întregului.

Ultimile două strofe sunt puternice: atât prin trăire poetică cât şi din punct de vedere imaginativ pentru cititor; susţinând şi închegând astfel poemul ca întreg.

Un poem dintre cele mai bune pe care le-am citit în pagina ta.

Cu stimă,
Marius

doru emanuel iconar spunea...

"sunt doar câteva rupturi"

Doru Emanuel Iconar
[02.Mar.09 23:19]
Teo, cred că noi toţi cei de aici ieşim puţin din realitate, dăm câte o fugă ici, colo în lumile pe care ni le construim sau care ne aţin calea. O astfel de lume ţi s-a arătat, fără de voie, trupul a trecut acel hotar fără de vamă. Ȋntr-adevăr, „o simplă întrerupere”, spiritul s-a reîntors, înodând cele „câteva rupturi”
O senzaţie de înstrăinare, un poem final cu un ochi întors spre acel tărâm şi dincolo de el.
O poezie care mizează pe imagini de o sobrietate care ţine de ascetism.
Nu ştiu dacă este cea mai bună poezie a ta, sigur este un moment trăit, o realitate care te-a zguduit.

Cu prietenie
doruleţ