BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

16/05/2014

Teodor Dume; Oradea,- oraşul adolescenţei mele

Oradea, - oraşul adolescenţei mele.
aici mi-am petrecut adolescenţa şi cei mai frumoşi ani din viaţă.
am cunoscut Oradea în anii 1969, ani în care m-am mutat la Oradea şi am urmat cursurile şcolii profesionale şi mai apoi ale liceului industrial Înfrâţirea.
- m-am căsătorit cu Fabioala şi am o fetiţă Teodora
- am muncit la Oradea, mi-am urmat studiile aici şi am îmbătrânit frumos tot aici.
- am ocupat multe funcţii de conducere, printre care director la Casa de cultură Sticla din Pădurea neagră, director la clubul tineretului din Oradea, director şi fondatorul  clubului Înfrăţirea din Oradea, director general la club teo dume Oradea,metodist principal la Casa de cultură a sindicatelor din Oradea, director profi ctd Oradea, etc.
- în 2017 am devenit membru al Uniunii Scriitorilor Europeni (USE) cu sediul la Lyon, legitimaţia nr.912
- am cunoscut şi m-am împrietenit cu mulţi oameni de valoare, de artă şi cultură.
amintesc doar câţiva: Gheorghe Grigurcu, Alexandru Andriţoiu, Ionuţ Caragea,Al. Silaghi, Stelian Vasilescu,  Mircea Bradu, Gheorghe Groza, Crăciun Parasca, Cornel Buciuman, Viorel Horj, Teodor Crişan, Ion Davideanu, Ioan Ţepelea, Ioan Moldovan, Gheorghe Vidican, Dana Ştefan, prof. Anastasie Ţârulescu, Viorel Boldiş, Florian Lazăr, Florin Torjoc, Florin Cărbunaru, Teodor Lup, Dan Danculea, Andraş Dutka, Decebal Platon, Liliana Ioniţă, şi mulţi alţii.
- tot aici l-am cunoscut şi  întâlnit pe Adrian Păunescu care mi-a cerut să-i ofer un autograf pe textul Copacul din mine (text ce face parte din volumul Adevărul din cuvinte, de teodor dume, apărut în 1985), prefaţa Gheorghe Grigurcu
- primul autograf oferit de mine a fost lui Gheorghe Grigurcu pe un grupaj de versuri apărut în revista Ţara Visurilor Noastre, 1977. eveniment petrecut în incinta cafe-barului Astoria din Oradea, la o "cafea" cu Gheorghe Grigurcu şi Al. Silaghi
- membru fondator(alături de Stelian Vasilescu), în 1990, a revistei Ţara Crişurilor, Pe primul număr scos de sub tipar am primit primul autograf din partea redactorului şef -  Stelian Vasilescu
- în 1990 am asigurat primul sediu revistei Ţara Crişurilor în calitate de director al Clubului Înfrăţirea Oradea din str. Breiner Bella nr.5.(azi str. Ady Endre)
- aici, până în 2017, am editat şi publicat 10 cărţi de autor şi peste 20 coautor.
(teodor dume)


Nu-mi mai place ·  ·  · 

Niciun comentariu: