BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

09/07/2010

teodor dume: singurătăţile atârnă ca un păianjen


stau lângă fereastra deschisă şi
cotrobăi printre amintiri
dincolo geamul
picură în ritm de hip - hop
suport din ce în ce mai greu ploaia

suferinţa atârnă în mine ca un tablou

mi-e frig poate am nevoie de
puţină căldură fie şi pentru
o singură noapte sau poate
mai firesc de o inimă
doar atât cât să mai pot
vorbi cu Dumnezeu

deasupra tuturor lucrurilor
aud voci parcă o aud pe bunica
vorbind despre singurătăţi
ultima oară cînd am văzut-o
avea ochii închişi
şi era îmbrăcată altfel
şi oamenii
erau îmbrăcaţi altfel
(pe drumul dintre casă şi pruni
singurătăţile se înghionteau pe furiş)
poate de aceea nu am mai văzut-o pe bunica

în mine se derulează un film

ploaia interminabilă îmi strică vederea
şi o linişte îmi apasă pieptul
aerul greu vibrează
se face întuneric
mi-e teamă
e prima oară când mi-e teamă

încerc să îngenunchez dar nu ştiu
dacă îmi voi termina rugăciunea

încă plouă...

2 comentarii:

bartleby spunea...

o teamă prea târzie. un şir de temeri uitate. ploaia asta care a dat peste noi schimbă faţa pământului, schimbă lucrurile...

m-am gândit..legat de singurătate- e un dar deosebit pentru că e exact momentul de atenţie încordată la Dumnezeu..

teodor dume spunea...

ai dreptate, bartleby,
singurătatea uneori dpare iar alteori e un prilej de meditaţie, de a dori să stai de vorbă cu Dumnezeu, singurul remediu contra a ceea ce nu dorim să se întâmple.

mulţumesc de citire şi interpretare