BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

23/04/2010

Adrian Diniş: o lumânare pe apă


uiţi apa la baie deschisă
uiţi că trebuie să iubeşti la rândul tău
şi deodată cineva moare din cauză că uiţi
aragazul deschis

dragostea mea a uitat

venele deschise

dragostea mea mi-a croşetat din vene

un pulovăr de sânge
pe care-l port toată viaţa
pe dedesubt

pulovărul ei ţine de cald

şi de frig şi de carne

pulovărul ei de sânge

e atât de frumos încât nimeni
nu-şi dă seama că e un pulovăr de sânge

aşa că nimeni nu priveşte îngrozit spre mine

când rămân doar în pulovărul ei de sânge
că port un pulovăr de sânge

minunaţi de frumuseţea lui

mă întreabă de unde am pulovărul ăsta
vrem şi noi unul
sau măcar împrumută-ni-l

dar eu am grijă ca nimeni

să nu pună mâna pe sângele ei

şi ce altceva? iarna asta

niciun colindător nu mi-a bătut la uşă
şi niciun fulg nu mi-a atins
geamul aburit

am vrut să ningă şi n-a nins

când a început a nins fără oprire
şi am vrut să se oprească
ninsoarea

am vrut să se oprească

sângerarea

am vrut să salvez cerul

în fiecare dimineaţă
avea gâtul tăiat

e vina mea că

nu m-a lătrat niciun câine
şi nu te gândeşti la mine

nici ura n-am meritat-o

atunci

şi în fiecare seară

trebuia să îmi câştig somnul
numărând seringi şi înţepături
pe piele ningea cu toată cocaina din lume
dar trebuia să îmi câştig somnul

şi dimineaţa soarele cu dinţi

îmi zâmbea cu dantura spartă

şi eu am întrebat că cine

i-a tăiat gâtul cerului
şi soarele mi-a spus că pot să-l torturez iar
toată ziua că eu i-am tăiat gâtul cerului

Georgiana, îţi pun lumânări

la vii în speranţa că poate
o să-mi pui şi tu una acolo
la morţi şi tot mă voi bucura

Georgiana, e ceva timp

de când ţi-am jurat ură eternă
până când moartea ne va despărţi
dar a făcut-o deja Despina

care e mult mai frumoasă

decât moartea

Despina, nu ştiu câţi păianjeni

sau cât de veninoşi
au ţesut rochia ta de mireasă
şi ne-au cununat în ură eternă

ştiu doar că

de pe una din cele şapte coline ale Iaşiului
pot vedea ca de pe lună Zidul Chinezesc

sau măcar New York

oraşul care nu doarme niciodată
aproape la fel ca mine
oraşul luminilor

ştiu că tu eşti undeva acolo

o lumină aprinsă
pe care mă duci s-o văd
în fiecare seară

o lumânare pe apă

pe lângă care vântul îşi ţine palmele în jur
cu grijă să n-o stingă

Niciun comentariu: