BINE AŢI VENIT PE BLOGUL lui TEODOR DUME

Oare de ce se moare
fără ca timpul să-ți îngăduie
să te cunoști pe tine însuți?
(teodor dume)

06/09/2009

TEODOR DUME: Preinfarct


poezie [ ]
(jocul cu moartea)

şi ce dacă la noapte
îmi înlocuiesc somnul
şi ies din realitate puţin

de fapt poate dau o fugă
până dincolo...

oricum nu mai am timp să
împart cu nimeni nimic
inima se încăpăţânează
să mai fie gestul
ce-mi aparţine
şi atunci
îmi îndoi genunchii
şi-n aceea porţiune de linişte
îmi desenez amintirile

ştiu că e o simplă
întrerupere înăuntru...

dar unii cred c-am murit
o nu nu nu...

sunt doar câteva rupturi
între mine şi lucruri...

moment în care Dumnezeu
suflă-n lumânare

6 comentarii:

DORU DORIAN DAVID spunea...

jocul cu moartea

Doru Dorian David
[25.Feb.09 13:52]
Un poem de milioane maestre, Dume! n-am ce spune; totul este limpede, simplu, curat, trait indelung! Un gand bun de pe insula

ANNA LEE spunea...

ciudat

Anna Lee
[25.Feb.09 18:27]
la strofa a treia m-am trezit citind cu voce tare, nu știu de ce; mai apoi mă gîndeam cît de "ușor" sună anumite cuvinte "e o simplă/întrerupere", "sunt doar câteva rupturi/între mine și lucruri..." și cît înseamnă ele de fapt; mult mai mult timp reflecției decît lecturii, asta îmi doresc.

sinceră,
anna

ANGELA SPINEI spunea...

imi desenez amintirile

angela spinei
[25.Feb.09 14:38]
pe palma lui Dumnezeu
o liniste

unii cred ca am murit
nu
nu
nu

citit,
linistit

cu prietenie,
angela

MARIUS SURLEAC spunea...

STEA
DA,STEA

+ flashback forward...

Marius Surleac
[28.Feb.09 22:16]
Poemul acesta e mai diferit faţă de majoritatea textelor tale Teodor, ideea de acceptare a condiţiei mult mai realistă, oarecum agresivă. Conturarea stărilor este mult mai puternică, mai vie: "inima se încăpăţânează/ să mai fie gestul"; "îmi îndoi genunchii"; mai expresivă: "îmi desenez amintirile".

Cred totuşi că strofa "dar unii cred c-am murit/ o nu nu nu..." e mult prea explicativă şi scade din tăria întregului.

Ultimile două strofe sunt puternice: atât prin trăire poetică cât şi din punct de vedere imaginativ pentru cititor; susţinând şi închegând astfel poemul ca întreg.

Un poem dintre cele mai bune pe care le-am citit în pagina ta.

Cu stimă,
Marius

DORU EMANUEL ICONAR spunea...

"sunt doar câteva rupturi"

Doru Emanuel Iconar
[02.Mar.09 23:19]
Teo, cred că noi toţi cei de aici ieşim puţin din realitate, dăm câte o fugă ici, colo în lumile pe care ni le construim sau care ne aţin calea. O astfel de lume ţi s-a arătat, fără de voie, trupul a trecut acel hotar fără de vamă. Ȋntr-adevăr, „o simplă întrerupere”, spiritul s-a reîntors, înodând cele „câteva rupturi”
O senzaţie de înstrăinare, un poem final cu un ochi întors spre acel tărâm şi dincolo de el.
O poezie care mizează pe imagini de o sobrietate care ţine de ascetism.
Nu ştiu dacă este cea mai bună poezie a ta, sigur este un moment trăit, o realitate care te-a zguduit.

Cu prietenie

Doruleţ

carmen nicoara spunea...

ore de desen in inima

carmen nicoara

ruleta ruseasca din inimile cu amintiri?
amintirile aprind lumanari si trsiteti
care dintre ele ne va ucide speranta?
durerea din spatele inimii poate sa ucida sau dumnezeu poate sufla in lumanare
durerea poate sa inalte
iau acest fragment cu mine
"inima se încăpăţânează
să mai fie gestul
ce-mi aparţine
şi atunci
îmi îndoi genunchii
şi-n aceea porţiune de linişte
îmi desenez amintirile"
sa stiu cum sa-mi colorez amintirile
multumesc pentru lectia lirica Teodor